Soha ne félj kimondani azt, amiről egész lelkeddel tudod, hogy igaz! (Márai Sándor)

2009. október 19., hétfő

Reklám: az értelem halála

Nem tudom, ti hogy s miként vagytok vele, de nekem feláll a hátamon a szőr a mai reklámoktól.

Mostani kedvencem a Kinder Maxi King. Afroamerikai rapperek és testőrök, hatalmas limuzin, félmázsányi aranymedál... még jó, hogy a pisztolyok nem kerülnek elő. A bikinis nőkről nem is beszélek, akik eléggé kihívóan harapnak a lehűtött - ergo kemény és stílusosan szintén afroamerikai színű -  Maxi Kingbe. Ugye te is érted az áthallást?! Ez egy KINDER reklám... Persze én vagyok a rossz, mert rosszra gondolok. :-P

A másik topplistás a Coldrex forróitalpor. Tökéletes példája annak, hogyan adjuk el a kémiában kevéssé jártas népnek a teljesen felesleges termékünket. Alapvetően két összetevője van: a paracetamol és a C-vitamin. Ezt a terméket a megfázás szakértőjének aposztrofálja a gyártója. Nézzük hát:
- a paracetamol láz- és fájdalomcsillapító hatású kemikália, mely valóban csökkenti a megfázás tüneteit: csökkenti a fájdalmat a fejben és a torokban, valamint leviszi a lázat. Persze csak akkor, ha nem vagy érzékeny, vagy éppen "ellenálló" a paracetamollal szemben. Speciel belém korlátlanul nyomathatnák, se a fájdalom, se a láz nem múlna el, viszont májelégtelenségben feldobnám a pacskerokat. Végül is a megfázás tüneteit kezelték...
- a C-vitamin tökéletes megoldás lenne, ha nem arra szólítanák fel a bepalizott beteget, hogy forró vízben oldja fel a port. A C-vitamin ugyanis 40 Celsius fok felett fejbe lövi saját magát... neki ugyanis senki nem szólt.
Egy szó, mint száz: inkább menj be az első patikába, drogériába, s vegyél egy doboz nagy dózisú C-vitamint, meg valamilyen mentolos, eukaliptuszos cukorkát. Így még a szőr sem ég le a torkodról. :-D

A következő borzalom a Tuc Snack, vagy ha úgy jobban tetszik, akkor keksz, vagy kréker a Győritől. Tudod: "Tucc ennél jobbat?". Előtte persze megzabálta a rajzolt főhősünk a földgömböt/monitort, mert éhes volt. (Egyébként csak nekem tűnt fel: matekórán földgömb?) Annál azért biztosan jobb, ha valaki éhes, ez igaz. De könyörgöm, a magyarok többsége így is túlsúlyos, vérnyomásproblémákkal küzd, mozgásszegény életmódot folytat, ne tömjük már őket agyonsózott, mesterséges ízesítőkkel telepakolt vackokkal! Főleg ne a gyerekeket! Szóval, igen, tudok ennél jobbat...

Persze azokat a reklámokat is nyugodtan említhetném, amelyek története fáj annyira, hogy sikoltva kapcsolom le a televíziót a szünetekben.

Itt van ugye a "Buksi kiszökött", amelyben - a feltételezhetően intelligens, hiszen újságot olvas, hacsak nem tetteti - apuka esernyő nélkül megy a zuhogó esőben, megkeresni az elcsavargott kutyát (ami mellesleg nem csak azért stupid, mert ilyenkor kimegy, hanem mert verőfényes napsütésben meg előhozza az ernyőt). Mindezt azért, hogy apuka jól megfázzon és ihassa a pezsgőtablettás vizet, vödörszám.

A másik a Vanish. "Jól nevelt" kisgyerekek épp azon dolgoznak, hogy tönkretegyenek egy citromsárga pólót. Hogy miért? Ők se tudják, de jó móka. Anyu persze majd szívrohamot kap a kinyúlt, retkes ruhadarab láttán, de nincs gond, mert odalép a Vanish-nő és hipp-hopp, még a rejtett folt is eltűnik. Anyu örül és felszólítja a gyerekeket, hogy legközelebb más módszert válasszanak a ruhák tönkretételére... Hm... Biztosan én vagyok a túlontúl radikális, de ha az én gyerekeim tennének ilyesmit, letörném a derekukat, nemhogy biztatnám őket. Tudod, mennyibe kerül egy ilyen vagány póló ebben a gazdasági világválságban?! Másrészt páros lábbal rúgnék ki bárkit is az otthonomból, ha meghívás nélkül lépne be oda.

Nem sorolom tovább, mert már így is elfáradtam. Nézd a tévét és sírj... vagy kapcsold le, nem vesztesz semmit!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése


A megjegyzések moderálás után kerülhetnek ki a blogba!